سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویس کامپیوتر

یک برنامه نویس کامپیوتر چه میکند؟

یک برنامه نویس رایانه ای کد را برای برنامه های نرم افزاری و سیستم عامل ها ایجاد می کند. بعد از اینکه یک توسعه دهنده نرم افزار برنامه رایانه ای را طراحی کرد، برنامه نویس کدی را می نویسد که آن طراحی را به مجموعه ای از دستورالعمل هایی که رایانه می تواند از آن بدل کند، تبدیل می کند. آنها این برنامه را آزمایش می کنند تا به دنبال خطا باشند و سپس آن را مجدداً بازنویسی کنند تا بدون خطا باشد. برنامه نویس به ارزیابی برنامه های مورد استفاده خود ، به روز رسانی و تنظیمات در صورت نیاز ، ادامه می دهد.

نقش ها و مسئولیت ها

آیا می دانید یک برنامه نویس کامپیوتر در محل کار چه کاری انجام می دهد؟ این وظایف شغلی معمولی در تبلیغات آنلاین برای موقعیت های برنامه نویس رایانه یافت می شود که در True.com یافت شده است توسعه ، آزمایش و اجرای برنامه های رایانه ای بر روی چندین سیستم عامل رایانه ای به توسعه یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر وب جدید (IS) کمک کنید کلیه فعالیت های لازم برای تعریف ، طراحی ، ساخت ، آزمایش و اجرای سیستم های رایانه ای خودکار را انجام دهید. برنامه ها را به صورت مکرر مرور کنید و تعدیل های لازم را برای اطمینان از کارآمد بودن برنامه انجام دهید. تأیید عملکرد برنامه با انجام آزمایشات ؛ تغییر ترتیب برنامه و  یا کدها. برای حمایت از تلاشهای برنامه نویسی ، نمودارهای فنی ایجاد و منتشر کنید. 

چطور میتوان یک برنامه نویس شد؟

در صورت کسب مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر ، ریاضیات یا سیستم های اطلاعات ، شانس شما برای اشتغال به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر بهتر خواهد بود. اگر مدرک دیگری در رشته دیگری مانند حسابداری ، امور مالی و تجارت داشته باشید ، تا زمانی که کلاس های علوم کامپیوتر را گذرانده اید ، برخی از کارفرمایان شما را استخدام می کنند. شما حتی ممکن است بتوانید با مدرک کاردانی در علوم رایانه کار پیدا کنید. از آنجا که تجربه به اندازه یک مدرک در این زمینه ارزشمند است ، شما باید در دوره کارآموزی ، وظایف خود را انجام دهید. هنگامی که در این زمینه فعالیت می کنید ، باید با یادگیری زبانهای جدید برنامه نویسی ، مهارت های خود را به روز کنید. گواهینامه ها به زبان های مختلف برنامه نویسی نیز ممکن است مفید باشد.

مهارتهای نرم افزاری که برای موفقیت لازم است:

علاوه بر مهارت های فنی به دست آمده از طریق آموزش رسمی و تجربه ، مهارت های زیر ذیل به موفقیت شما در این زمینه کمک می کند:

1. خواندن درک مطلب: شما باید بتوانید دستورالعمل های کتبی را درک کنید.

2. حل مسئله: برنامه نویسان باید مشکلات را شناسایی کنند.

3. تفکر انتقادی: هنگام حل مشکلات و تصمیم گیری ، باید بدانید که چگونه تمام گزینه های خود را وزن کنید تا بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

4. Listening Active: این توانایی به شما امکان می دهد دستورالعمل های اعضای تیم خود را درک کنید.

5. توجه به جزئیات و عیب یابی: باید بتوانید اشتباهات کوچکی را در کد پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

کارهایی که کارفرمایان انتظار دارند:

 اکثر کارفرمایان نیز به مهارت های خاص در زبان های برنامه نویسی نیاز دارن از جمله یک برنامه نویس باید:

1. توانایی کار مستقل داشته باشد.

2. از مسئولیت پذیری بالایی در مورد کار خود برخوردار باشد.

3. توانایی درک و استفاده از اصول جبر مدرن را هنگام تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه گزارشات داشته باشد.

4. در یک تیم خوب کار کند.

5. باید بتواند برای تحقق جدول زمانی و انجام کارهای متعدد اولویت بندی کند.

6. باید خود نظم و انضباط داشته باشد، زیرا پروژه ها چندین ماه طول می کشند.

آیا دوست دارید که یک برنامه نویس حرفه ای شوید؟؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر یه سری هم به مقاله زیر بزنید.

https://www.thebalancecareers.com/what-does-a-computer-programmer-do-525996

 مقاله های دیگر وبلاگ من درباره نکات مهم و کاربردی در خلاصه نویسی و تاثیر زبان بدن در کسب و کار را هم بخونید.